РЕСПУБЛИКАЛЫҚ ТАНЫМДЫҚ ПОРТАЛЫ
НЕГІЗГІ БЕТ / Ұстаздар күні (5 қазан) / Слайдер
30 қыркүйек 2017
380
0

МҰҒАЛІМ БЕЙНЕСІ

Психологиялық тренинг тақырыбы:           «МҰҒАЛІМ  БЕЙНЕСІ»
Қатысушылар: мектеп педагогтары (жас мамандар)
Мақсаты:  Мұғалімдердің эмоционалды көңіл күйілерін көтеру, психологиялық ахуал тудыру ,топтасып жұмыс істеу жүйесін әрі қарай дамыту.
Жұмыс түрі:  топтық жұмыс
Көрнекілік құралдар:  интерактивті тақта, доп, ватман, түрлі-түсті қарындаштар, фламастерлер, шарлар
«Ұстаздық еткен жалықпас, үйретуден балаға»,- деп айтқан ұлы Абай Құнанбаев атамыз. Шынымен де, өскелең ұрпақты, ұлт пен ел болашағын тәрбиелеу, мұғалім кәсібін таңдап, оны шын жүрекпен, бар болмысыңмен сүю әрбір адамның қолынана келе бермейтін игі іс. Сондықтан да, таңдаған мамандық жолынан ешқашан таймаңыздар, әрбір қиыншылықтарды абыроймен жеңіп шығуларыңызды тілеймін.
Тренинг ережесімен таныстыру.
 1.Өз ойын ашық айту.
 2. Өзгенің пікірін құрметтеу.
 3. Шынайылық.
 4. Белсенді әрекет ету.
 5. Өз сезімін басқара білу.
 6. Уақытпен санасу.
№1 жаттығу. .  І. Сәлемдесу:  «Көрші»-1 минут
Қатысушылар шеңберге тұрады. Жүргізушінің нұсқауын орындайды.
Көршіңді оң жақтан құшақта,
Көршіңді сол жақтан құшақта.
Оң жақтағы көршіңе бір жымиып,
Сол жақтағы көршіңе бір жымиып қараңыз.
Туыс адамды көрген кездегідей амандасыңыз

Біреуден қарыз болғандағы кісін көргендей амандасыңыз
Көп уақыт көрмеген досыңызды көргенде
Бастықты көргенде.
Рефлексия. Жаттығудан алған әсері туралы ой бөлісу.
№2 жаттығу. «Өзіндік таңдау»
Қатысушылар орындарына жайғасып, бір-бірден берілген сөйлемдерді өз ойынша аяқтайды.
1.Менің  ойымша  мен...
2. Өзгелер  мені...
3. Мен  келешекте...
№3 жаттығу. «Бала»
Әр қатысушы түсінік береді: «Бала дегеніміз – ол ...».
№4 жаттығу. «Ырғақты тоқтату».
Қатысушылар арасынан бір мұғалім ролінде ойнайды, қалғандары тәртәпсіз оқушылар. Оқушылар сыныпта шулап, мұғалім 5 минут ішінде сыныпты тыныштандыру керек. Немесе қатысушылардың әрқайсысы өз тәжірибесімен бөліседі.
№5 жаттығу. «Баға қою».
Қатысушылар шеңберге тұрады. Арасынан біреуі мұғалім, қалғандары оқушылар болады. Мұғалім роліндегі қатысушы негативті бағаны (екіні) бір оқушыға қоюы керек. Содан кейін, позитивті баға «бес» қоюы керек. Қалған қатысушылар мұғалімнің сол кездегі интоннациясын, эмоциясын қалай келтіргендігін, қандай сөздер айтқандығын бақылайды. Бұл рольде әрбір мұғалім болып көруі керек.
Психолог кеңесі: Оқушыға негативті баға қою кезінде мұғалім балаға деген өзінің қатынасын білдіру керек және сол баланың ертеңгі күні жақсы   оқитындығына сенімділігін көрсету керек. Мысалы: «Өкінішті-ақ, Дина. Бүгін менің саған екі қоюыма тура келді. Сен өте қабілетті оқушысын. Алдағы уақытта бүгінгі бағаңды түзетесін деп ойлаймын».
Оқушыға позитивті баға қою кезінде мұғалім баланың оқуға деген талпынысын бекіту керек. Мысалы: «Жарайсың, сен бүгін бес алдың. Осы жолыңнан тайма».
 №6 жаттығу «Жасырын хат, ойлан тап!»
Қажетті құралдар: ватман, түрлі түсті фломастерлер, қарындаштар, өшіргіш, сызғыш
Уақыты: 20 минут
Барысы: Қатысушылар 3 топқа бөлініп отырады.
Жүргізуші:  Ерте-ерте-ертеде . . . әлі адамдардар әріп танымаған уақытта да, олар 

бір-біріне хат жазған екен. Қалайша? Олар сурет салуды біліпті. Бүгін біз соны үйренеміз. Өз қарсыластарыңызға сурет арқылы қысқаша ғана ойларыңызды жеткізіңіздер. Әр бір топқа белгілі бір сөйлемдер беріледі:
  «Бүгін маған сағат кешкі 6-да телефон соқшы» - 1-ші топқа арналған хат;
   «Бүгін жұмыстан кейін кинотеатрға барайық» - 2-ші топқа арналған хат;
«Жексенбі күні сағат 15.00-де менің туған күніме кел» - 3-ші топқа арналған хат.
Мұғалімдер  өздеріне берілген тапсырманы ватманға сурет арқылы салып, өзара алмасады. Келесі топтың мұғалімдері, суретте берілген сөздерді анықтаулары қажет.
№7 жаттығу. «Түрлі түсті шарлар» - аяқталмаған сөздер.
Қатысушылар шеңберге тұрып, нұсқаулықты тыңдайды: «Бір-екі  айдың  ішінде егер де Сізді қуантқан нәрселер көбірек болса, жасыл шарды алып «Жұмыста  соңғы  кезде мені  қуантқан...» деген  сөйлемді  аяқтау  керек, ал  егерде  ренжіген  сәттеріңіз  басым  болса, «Жұмыста  соңғы  кезде  мені  ренжіткен...»  қызыл  шарды   алып  осы  сөйлемді  аяқтау  керек.
 Рефлексия: 
Не ұнады? Тренингтің қай жаттығулары өздеріңіз үшін пайдалы деп таптыңыздар? Бүгінгі психологиялық сабақ туралы өз ойын, алған әсерін  3 сөзбен ғана  білдіреді, тілектерін айтады.

 

 

 

 

 

 

Мақсаты: Жас мамандарға көмек көрсету және ұжымда жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру. Айналамыздағы адамдармен қарым – қатынасымыз қандай, олар кімдер, біз кімбіз, өзімізді өзіміз танимыз ба?, – деген сұрақтарға жауап іздеп, тұлғаның адами көзқарасын анықтау. Жас мамандарға кеңестер беру. 
Көрнекілігі: суреттер, нақыл сөздер, жұмыс парағы, слайд 
Нақыл сөздер: "Жас келсе іске” "Мен жастарға сенемін” 
"Әрбір бала – бір жұлдыз, Жарқырауына көмектес!” 
Құрметті ұстаздар! 
Өз қызметтерін аянбай, алаңсыз жүргізуіне ұшқыр ой, алғыр зейін, ашық көз, ояу көкірек керек екені даусыз. Сергек қимылмен, ширақ оймен, сезімтал жүрекпен адал еңбек ететін олардың зерделеріндегі ойларынан түйін алу. Бүгінгі мақсат, айналамыздағы адамдарымызбен қарым – қатынасымыз қандай, олар кімдер, біз кімбіз, өзімізді – өзіміз танимыз ба? деген сұрақтарға жауап іздеп, тұлғаның адами көзқарасын анықтау. 
Мектебіміздің қоғамдық өмірінде де алатын орны, атқаратын рөлі өз мәніндегі жас мамандардың ауызбіршілігін тудыру, көппен жұмыс істей білудің маңыздылығын, ерекшелігін тағы да айқындай түсу, жас мамандарға қажетті кеңес беру болды. 
Ендеше сіздерге сәттілік тілей отырып, тренингімізді бастаймыз. 
І. ЗЕЙІНДІ ЗЕРТТЕП ЗЕРДЕЛЕ 
* «МЮНСТЕРБЕРГ» ӘДІСТЕМЕСІ 
Бұл әдістеме зейіннің таңдамалылығын анықтауға бағытталады. 
Нұсқау: 
Көптеген әріптердің арасында тұтас сөздер бар. Сіздің міндетіңіз: тез оқып отырып, сол сөздердің астын сызуыңыз керек. 
Алсакаұстаз
Арыстандай айбатты, 
Жолбарыстай қайратты 
Қырандай күшті қанатты 
Мен жастарға сенемін! - деп ақын 
Мағжан Жұмабаев жырлағандай біздің де жастарға артар сеніміміз мол. Сенім бар жерде үміт бар, үміт бар жерде өмір бар. Сондықтанда әрқашан сенімге лайықты болыңыздардегім келеді. 
1 – тапсырма. 
Жарқын шуағын төккен күн астында әр нәсілдің үш баласы қол ұстасып тұрғаны бейнеленген суретті көз алдыңызға елестетіңіз. 
«Сыртқы түстері әртүрлі болғанмен бұл балалардың жан дүниесі бірдей, сондықтан да ұлағатты ұстаздар оларға күн сәулесіндей бірдей мөлшерде мейірім шуағын төгеді….» 
2 – тапсырма. Түнгі аспан, жымыңдаған жұлдыздар, Жарығы сөнбеген бір үй бейнеленген суретті көз алдыңызға елестетіңіз 
«Түн. Айнала жым – жырт. Аспанда жымыңдаған жұлдыздар. Түгел ел ұйқыда, бірақ, ояу бір кісі бар. Ол – мұғалім. Ол қанша жыл ұстаз болғанмен, мектепте де, үйде де ертеңгі сабағына үлкен жауапкершілікпен дайындалып келеді….» 
3 – тапсырма. 
Біреуді нұсқап тұрған сұқ саусақ. 
«Біз сұқ саусағымызбен өзгені көрсетіп тұрғанда өзге үш саусағымызбен өзімізді көрсеткенімізді аңғара бермейміз. Ендеше, біз әлдекімді кінәлағанда, өзіміздің кінәміз бар ма, жоқ па, осы жағына көңіл бөлуіміз қажет. Әрбір ағаттық үшін кінәні өзгеден емес, өзімізден іздеу керек шығар….» 
Сіз қандай мұғалімсіз? 
ІІ. ТЕСТ – ПСИХОДИАГНОСТИКА ҚҰРАЛЫ. 
Сіз қандай мұғалімсіз? 
Жалпы диагностикалық, кәсіби лайықтылықты анықтау. 
1. Мұғалімдік қызметке қалай келдіңіз? 
а) жүрек қалауымен 
ә) кездейсоқ 
б) лажым жоқтықтан 
2. Сіз үшін мұғалімнің жұмысы: 
а) керемет жұмыс 
ә) күнкөріс үшін 
б) бас қатыру 
Оқушылардың сіздің біліміңізге көзқарасы 
а) өте сауатты деп есептейді 
ә) қанағаттанарлық 
б) олардың көзқарасында жұмысым жоқ 
4. Оқушылар арасында жарыс болатын болса: 
а) міндетті түрде менен көмек сұрайды 
ә) кейде 
б) маңыма мүлде жоламайды 
5. Сіздің сабақ өту тәсіліңіз қандай? 
а) оқулықтан тыс қызықты материалды жиі пайдаланамын 
ә) сирек қолданамын 
б) оқулықпен шектелемін 
6. Сіздің қатеңізді озат оқушыңыз тапты: 
а) қатені мойындап, кешірім өтінемін 
ә) үндемей құтыламын 
б) өзімдікі дұрыс деп, жеңістік бермеймін 
7. Сыныптан тыс жұмысты ұйымдастыруда 
а) оқушылар арасында жиі - жиі жарыстар ұйымдастырамын 
ә) басшылар ескерткенде ғана 
б) бас ауыртқым келмейді 
8. Оқушыға қол жұмсайсыз ба? 
а) мүлде қол жұмсамаймын 
ә) анда - санда 
б) «Аюға намаз үйреткен – таяқ» деп есептеймін 
9. Мұғалім болғаныңызға 
а) ризасыз 
ә) сізге бәрібір 

 

ТОЛЫҚ ЖҮКТЕУ

Назар аударыңыз! Жасырын мәтінді көру үшін сайтқа тіркелуіңіз қажет.

Мақаламен бөліс

Пікір беру
Пікіріңіз:
Полужирный Наклонный текст Подчёркнутый текст Зачёркнутый текст | Выравнивание по левому краю По центру Выравнивание по правому краю | Вставка смайликов Вставка ссылкиВставка защищённой ссылки Выбор цвета | Скрытый текст Вставка цитаты Преобразовать выбранный текст из транслитерации в кириллицу Вставка спойлера
Суреттегіні еңгізіңіз:*
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив